Schrijftips voor laaggeletterde doelgroepen

laaggeletterdheid

Schrijftips voor laaggeletterde doelgroepen

Veel volwassenen die geen middelbare schooldiploma of GED hebben, worden beschouwd als losgekoppeld van het onderwijssysteem. Deze studenten hebben minder dan 12% kans om naar de universiteit te gaan. Een groot deel van de reden voor deze verbroken verbinding is armoede, wat een belangrijke factor is in de vroege ontwikkeling van geletterdheid. Volgens het Center for Education Research leeft 22% van de kinderen en 43% van de volwassenen in de Verenigde Staten in armoede. In feite is de meerderheid van deze volwassenen laaggeletterd.

Houd bij het maken van educatief materiaal rekening met het publiek en het niveau van hun geletterdheid Hetsen & Visschers. U kunt een eenvoudig tekstdocument maken met veel witruimte en afbeeldingen. Een schermlezer kan worden gebruikt om de tekst hardop voor te lezen. Of u kunt gebruikmaken van video-imaging om belangrijke boodschappen over te brengen en een meer fantasierijke call-to-action te creëren. Hoe het ook zij, deze strategieën helpen u bij het schrijven van materiaal voor dit publiek. Het ontwikkelen van een goede schrijfstrategie voor laaggeletterden is van cruciaal belang om tegemoet te komen aan de behoeften van mensen met een beperkte geletterdheid.

Het creëren van een veilige en comfortabele omgeving staat centraal. De omgeving moet gastvrij zijn voor mensen met een beperkte geletterdheid. Bovendien moeten gezondheidswerkers en -diensten het voor deelnemers gemakkelijk maken om hun beperkte geletterdheid bekend te maken. Veel deelnemers gaven er echter sterk de voorkeur aan niemand te vertellen dat ze laaggeletterd waren. Ze suggereerden zelfs dat het onthullen van het aan een vertrouwde professional hun inspanningen zou versterken om het geheim te houden. Daarom vinden ze het belangrijk om een veilige en respectvolle omgeving te creëren voor laaggeletterden.

Klik hier voor meer informatie: Hetsen & Visschers